Allemaal beestjes…..

Eergisteren hebben we op weg naar Monterey eerst even een stukje van Pinnacles NP bekeken en een eindje gewandeld. Opeens schrok ik heel erg van een plotselinge beweging in mijn ooghoek. Tom had me al een tijdje lopen stangen over ratelslangen. Maar gelukkig was het maar een kleine salamander, die nog even geduldig bleef zitten voor een foto.

Monterey bleek een  gezellig plaatsje te zijn met leuke winkeltjes en restaurantjes. Leuk om een avondje doorheen te struinen op zoek naar de laatste souvenirs en cadeautjes voor de thuisblijvers. De volgende dag zijn we eerst naar het aquarium gegaan en toen voor de lunch naar Carmel by the Sea. Daarna hebben we een deel van de 17 mile drive gereden langs de rotsige kust met overal stukken met bloeiende ijsbloemen. Vooral roze, maar ook wel andere kleuren. Het water van de oceaan was fel blauwgroen.

Vanmorgen zijn we aan de andere kant naar Pacific Grove gegaan. In de winter overwinteren hier miljoenen Monarchvlinders, maar nu was er geen te zien. Evengoed hadden we een hele leuke ontmoeting. Bij een groepje rotsen zagen we allemaal eekhoorns, die helemaal niet schuw waren. Ze kwamen gewoon naar ons toe. Toen even later een ouder echtpaar op een bankje ging zitten, bleek waarom. Ze hadden een grote zak voer bij zich en binnen de kortste keren waren ze omsingeld door tussen de 10 en 15 eekhoorns die zelfs tegen hun broekspijpen omhoog klommen. Ze hebben wat van hun voer met ons gedeeld. Zo leuk. Sommigen stopten hun wangzakken vol en renden dan hun hol tussen de rotsen is om de boel te dumpen en terug te rennen voor een nieuwe portie. Anderen bleven zitten en aten alles ter plekke op.

Uiteindelijk hebben we ons los weten te rukken en zijn we op weg gegaan naar San Francisco. Een redelijk korte rit van 1.5 uur. Dat werd iets langer door een kwartiertje in de file. Vanuit ons hotel kunnen we het vliegveld en de opstijgende en landende vliegtuigen zien. De koffers zijn alweer gereorganiseerd voor de terugvlucht morgen. We hebben een heerlijke reis gehad en heel veel gezien en meegemaakt. Ales bij elkaar hebben we bijna precies 4000 mijl (6500 km) toegevoegd aan de tellerstand van onze gehuurde Kia Optima. Maar na een hele maand lokt het eigen huis en vooral het eigen bed toch wel weer. En natuurlijk de jongens en poes Otto. Maar eerst morgen nog een paar uur op het vliegveld rondhangen, dan ruim10 uur vliegen en de rit naar Hoogezand. Morgen in het vliegtuig zullen we een paar lijstjes maken van alle rare dingen hier, vreemdste drankjes en voedsel, enz.

Dan nog de foto’s van Pinnacles, Monterey en Pacific Grove.