Een echt Hollands weertje.

Na een lange maar rustige vlucht zijn we gisteren rond 21.00 NL tijd in San Francisco aangekomen waar het door het tijdverschil van 9 uur pas 12.00 uur ’s middags was. Klungel (mijn stoma) heeft zich keurig gedragen. Ook helemaal geen problemen met opblazen van de zak. Immigrations en het ophalen van de bagage gingen allemaal vrij vlot. Alleen voor de huurauto moesten we bijna een uur in de rij staan. Uiteindelijk zijn we met de Kia Optima, die de komende maand ons vervoermiddel zal zijn, naar ons eerste hotel gereden.

Na het inchecken even een uurtje uitrusten, per slot was het voor ons al middernacht, en dan op zoek naar een restaurant om nog wat te eten. Althans, dat was de bedoeling. We werden pas ruim 4 uur later wakker, dus zijn we maar meteen weer gaan slapen.  Met als gevolg dat we om 4 uur vanochtend weer klaarwakker waren. Ach, wat geeft het. Konden we meteen vroeg op pad vanochtend. Eerst even Fishermans Wharf verkennen. Een gebied aan het water met diverse piers met winkeltjes, restaurantjes en ander vermaak. Helaas begon het al snel te regenen. Om toch in korte tijd wat van de stad te zien hebben we een hop on hop off bustour gedaan. De bus was een dubbeldekker met bovenin een dak maar verder open.

Lunch met uitzicht op de Golden GatebrugBij de Golden Gate brug zijn we uitgestapt, om na een hapje eten een stuk over de brug te wandelen. Vandaar heb je een mooi uitzicht op de stad en Alcatraz eiland. Jammer genoeg was het niet erg helder en bleef het regenen.

Weer op de volgende bus bleek deze geen dak, maar alleen en lekkend zeil bovenin te hebben. Uiteraard begon het ook nog te stortregenen, dus bij de volgende stop zijn we alsnog als een paar verkleumde en verzopen katten naar beneden gevlucht. Helaas zag je daar niks meer door de beslagen ramen.

Nu drogen we even op op onze hotelkamer en dan gaan we op zoek naar een restaurant.  Maar deze keer echt, niet zoals gisteren. 😉

Morgen gaan we op weg naar Lake Tahoe. Daar hadden ze vorige week nog een sneeuwstorm en ook nu verwachten ze voor morgen regen en sneeuw.

Op deze blog alleen foto’s van mijn telefoon omdat we alleen een tablet en geen laptop bij ons hebben.. Een selectie van de andere foto’s zet ik na thuiskomst op de website.